Telefonbeszélgetés rögzítése

2021.02.10.
Kategória:Érdekesség , Hasznos
A telefonbeszélgetések rögzítése a mai napig is bevett gyakorlat sok kisvállalkozó esetén, mert így egyszerűbb visszakeresni miben maradtunk az ügyféllel, reklamáció esetén be lehet bizonyítani hogy „nem így beszéltük meg”, és sorolhatnám. Bár ma már az újabb okostelefon operációs rendszerek ennek gátat szabnak, vannak még bőven akik ilyen olyan megoldásokkal, de megoldják hogy a beszélgetésekről felvétel készüljön. Amikor mondom az ügyfeleimnek hogy ezt nem lehet, általában meglepődnek, úgyhogy érdemesnek találtam pár szót írni róla. A hang a GDPR alapján személyes adat, tehát akkor kezelhető:
  • ha az érintett (hívó vagy hívott fél) ehhez kifejezetten hozzájárult,
  • ha tevékenységünk közfeladat ellátásához kapcsolódik,
  • ha a hangrögzítés az érintett létfontosságú érdekének védelméhez szükséges,
  • ha ezt számunkra valamely jogszabály írja elő.
Azaz, „csak úgy” bizony nem lehet, és azt sem fogja elfogadni senki egy panasz esetén hogy létfontosságú érdekeket védünk a rögzítéssel. Az egyetlen járható út az, hogy a vonal másik végén lévő érintettet megfelelően tájékoztatjuk az adatkezelés céljáról, és meghatározzuk a szükséges jogalapot

Érdemes ezt komolyan venni, a NAIH legutóbb 60 millióra büntette a UPC-t hasonló miatt, a határozat ITT

 

Kapcsolódó bejegyzések

GDPR Sablonok – megéri megvenni?

GDPR Sablonok – megéri megvenni?

Sok helyen árulnak előre elkészített GDPR sablonokat, amiket egy webshopban megveszünk, kifizetünk, kis segítséggel kitöltünk, és elvileg már meg is vagyunk, cégünk GDPR kompatibilissé vált. Erről szeretném megosztani a véleményem.

Kommentek

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Verified by MonsterInsights